Новини,  НОВИНИ КНУБА

Інженер-механік – професія, затребувана сьогоденням

Куди вступати: факультет автоматизації і інформаційних технологій КНУБА, спеціальність G11 Машинобудування або спеціальність G9 Прикладна механіка.

Історію світу можна сміливо ділити на дві частини: до використання двигуна – парового, внутрішнього згоряння, електричного – і після. Сила, яка виробляється двигуном, дозволила людству якихось 100–200 років тому увійти в еру машин і механізмів та масового промислового виробництва. Проєктування, обслуговування, ремонт двигунів і машин здійснюють інженери-механіки.

Чи не половина всесвітньо відомих геніїв і винахідників були механіками: від Леонардо да Вінчі і Галілея до «батька вертольотів» Сікорського та Чака Халла, що вперше налагодив випуск 3D-принтерів. Сам 3D-друк можливо забирає хліб у представників деяких професій, але тільки не інженерів-механіків. Це навпаки збільшує попит на них, адже ці принтери потребують обслуговування і ремонту, тобто інженерів-механіків. Інженери-механіки необхідні в усіх ключових галузях: машинобудуванні, енергетиці, логістиці, сільському господарстві, транспорті, харчовій промисловості, оборонній промисловості. І звісно ж, у будівельній індустрії.  Від котловану, де роботу починає екскаватор, до самого даху, де працює баштовий кран, – сучасне будівництво механізоване і цифровізоване.

Навіть за активного впровадження ШІ інженер-механік залишається ключовою фігурою, оскільки аналітичний підхід, творчість, вміння робити розрахунки і розуміння процесів жоден штучний інтелект не замінить. Як і  здатність працювати у міждисциплінарних командах разом із програмістами, електронниками, конструкторами, будівельниками, геодезистами, архітекторами. 

Навчання на інженера-механіка вирізняється універсальністю і фундаментальністю – це хороша база для подальшої спеціалізації, оскільки у процесі навчання студент опановує усі головні інженерні дисципліни, які стосуються машин: механіку, матеріалознавство, проєктування, гідравліку, пневматику, автоматику. Отже, навчання на інженера-механіка – це інвестиція в стабільну, універсальну та затребувану професію, яка постійно розвивається. Успішні фахівці цієї галузі можуть впливати на інновації в техніці; обирати напрям: від практики до науки або управління; швидко зростати кар’єрно й фінансово.

Хто такий інженер-механік?

Інженер-механік – це технічний або технологічний фахівець, який конструює, експлуатує, випробовує та ремонтує апарати, машини, обладнання: будівельну техніку, будівельний інструмент, транспортні засоби, виробничі лінії, інженерні системи тощо.

Основні напрями діяльності

  • проєктування та експлуатація будівельних і дорожніх машин;
  • вибір, монтаж та обслуговування механічного обладнання на будівельних об’єктах;
  • розрахунок навантажень, міцності конструкцій і механізмів;
  • автоматизація будівельних процесів;
  • розробка нових механізованих технологій у будівництві;
  • проєктування та експлуатація СМАРТ-фабрик;
  • поглиблене проєктування, модернізація, діагностика та техобслуговування спецтехніки;
  • аналіз ефективності машин у реальних умовах експлуатації;
  • управління технічними парками машин і механізмів;
  • робота з будівельною технікою: екскаватори, бульдозери, крани, шнеко-роторні машини, будівельне оснащення тощо.

Як із працевлаштуванням?

Інженер-механік – гнучка професія, наші випускники легко працевлаштовуються в різних галузях за фахом та спорідненими напрямами.

Місце роботи

  • будівельні компанії (наприклад, «Ковальська», «Житлобуд», «Будівельник», «Епіцентр» тощо);
  • підприємства дорожнього будівництва та експлуатації (Укравтодор, облавтодори, дорожні фірми);
  • логістичні склади, СМАРТ-фабрики («Нова пошта» та інші);
  • проєктно-конструкторські бюро (розробка та проєктування машин, механізмів, автоматизованих ліній);
  • механічні або ремонтні цехи (обслуговування техніки);
  • заводи виробництва спецтехніки та машинобудування;
  • комунальні служби та підприємства (наприклад, ЖКГ, снігоприбиральні служби, ремонт доріг);
  • науково-дослідні інститути та університети (як науковці або викладачі).
  • машинобудівні та приладобудівні заводи;
  • автомобільні підприємства;
  • виробничі цехи;
  • підприємства військово-промислового комплексу;
  • малі та середні виробництва, що займаються механікою;
  • приватні металообробні майстерні.

Які посади ймовірно займе фахівець-механік?

  • Інженер-механік (з експлуатації, ремонту, безпеки машин)
  • Інженер з будівельної техніки / дорожніх машин
  • Головний механік підприємства
  • Інженер з проєктування спецтехніки
  • Інженер-конструктор
  • Інженер з охорони праці та безпеки машин
  • Викладач технічного ЗВО
  • Майстер виробничої дільниці
  • Механік автопарку
  • Начальник зміни / цеху
  • Оператор верстатів з числовим програмним керуванням
  • Налаштувальник верстатів з числовим програмним керуванням

Який дохід інженера-механіка?

Посада / РівеньМісячна зарплата (грн)
Стартовий інженер-механік (без досвіду)14 000 – 20 000
Інженер з досвідом 2-3 роки20 000 – 30 000
Інженер-конструктор / експерт з техніки25 000 – 40 000
Головний механік підприємства35 000 – 50 000+
Проєктант механізації 30 000 – 60 000
Оператор верстатів з ЧПК18 000 – 50 000

Усе про вступ до КНУБА – про спеціальності, навчальні програми, умови вступу, вартість навчання, необхідні документи, пільги, дедлайни і багато іншого – на сайті приймальної комісії.

Translate »