
Інженер-механік – професія, затребувана сьогоденням
Куди вступати: факультет автоматизації і інформаційних технологій КНУБА, спеціальність G11 Машинобудування або спеціальність G9 Прикладна механіка.
Історію світу можна сміливо ділити на дві частини: до використання двигуна – парового, внутрішнього згоряння, електричного – і після. Сила, яка виробляється двигуном, дозволила людству якихось 100–200 років тому увійти в еру машин і механізмів та масового промислового виробництва. Проєктування, обслуговування, ремонт двигунів і машин здійснюють інженери-механіки.
Чи не половина всесвітньо відомих геніїв і винахідників були механіками: від Леонардо да Вінчі і Галілея до «батька вертольотів» Сікорського та Чака Халла, що вперше налагодив випуск 3D-принтерів. Сам 3D-друк можливо забирає хліб у представників деяких професій, але тільки не інженерів-механіків. Це навпаки збільшує попит на них, адже ці принтери потребують обслуговування і ремонту, тобто інженерів-механіків. Інженери-механіки необхідні в усіх ключових галузях: машинобудуванні, енергетиці, логістиці, сільському господарстві, транспорті, харчовій промисловості, оборонній промисловості. І звісно ж, у будівельній індустрії. Від котловану, де роботу починає екскаватор, до самого даху, де працює баштовий кран, – сучасне будівництво механізоване і цифровізоване.
Навіть за активного впровадження ШІ інженер-механік залишається ключовою фігурою, оскільки аналітичний підхід, творчість, вміння робити розрахунки і розуміння процесів жоден штучний інтелект не замінить. Як і здатність працювати у міждисциплінарних командах разом із програмістами, електронниками, конструкторами, будівельниками, геодезистами, архітекторами.
Навчання на інженера-механіка вирізняється універсальністю і фундаментальністю – це хороша база для подальшої спеціалізації, оскільки у процесі навчання студент опановує усі головні інженерні дисципліни, які стосуються машин: механіку, матеріалознавство, проєктування, гідравліку, пневматику, автоматику. Отже, навчання на інженера-механіка – це інвестиція в стабільну, універсальну та затребувану професію, яка постійно розвивається. Успішні фахівці цієї галузі можуть впливати на інновації в техніці; обирати напрям: від практики до науки або управління; швидко зростати кар’єрно й фінансово.
Хто такий інженер-механік?
Інженер-механік – це технічний або технологічний фахівець, який конструює, експлуатує, випробовує та ремонтує апарати, машини, обладнання: будівельну техніку, будівельний інструмент, транспортні засоби, виробничі лінії, інженерні системи тощо.
Основні напрями діяльності
- проєктування та експлуатація будівельних і дорожніх машин;
- вибір, монтаж та обслуговування механічного обладнання на будівельних об’єктах;
- розрахунок навантажень, міцності конструкцій і механізмів;
- автоматизація будівельних процесів;
- розробка нових механізованих технологій у будівництві;
- проєктування та експлуатація СМАРТ-фабрик;
- поглиблене проєктування, модернізація, діагностика та техобслуговування спецтехніки;
- аналіз ефективності машин у реальних умовах експлуатації;
- управління технічними парками машин і механізмів;
- робота з будівельною технікою: екскаватори, бульдозери, крани, шнеко-роторні машини, будівельне оснащення тощо.
Як із працевлаштуванням?
Інженер-механік – гнучка професія, наші випускники легко працевлаштовуються в різних галузях за фахом та спорідненими напрямами.
Місце роботи
- будівельні компанії (наприклад, «Ковальська», «Житлобуд», «Будівельник», «Епіцентр» тощо);
- підприємства дорожнього будівництва та експлуатації (Укравтодор, облавтодори, дорожні фірми);
- логістичні склади, СМАРТ-фабрики («Нова пошта» та інші);
- проєктно-конструкторські бюро (розробка та проєктування машин, механізмів, автоматизованих ліній);
- механічні або ремонтні цехи (обслуговування техніки);
- заводи виробництва спецтехніки та машинобудування;
- комунальні служби та підприємства (наприклад, ЖКГ, снігоприбиральні служби, ремонт доріг);
- науково-дослідні інститути та університети (як науковці або викладачі).
- машинобудівні та приладобудівні заводи;
- автомобільні підприємства;
- виробничі цехи;
- підприємства військово-промислового комплексу;
- малі та середні виробництва, що займаються механікою;
- приватні металообробні майстерні.
Які посади ймовірно займе фахівець-механік?
- Інженер-механік (з експлуатації, ремонту, безпеки машин)
- Інженер з будівельної техніки / дорожніх машин
- Головний механік підприємства
- Інженер з проєктування спецтехніки
- Інженер-конструктор
- Інженер з охорони праці та безпеки машин
- Викладач технічного ЗВО
- Майстер виробничої дільниці
- Механік автопарку
- Начальник зміни / цеху
- Оператор верстатів з числовим програмним керуванням
- Налаштувальник верстатів з числовим програмним керуванням
Який дохід інженера-механіка?
Посада / Рівень | Місячна зарплата (грн) |
---|---|
Стартовий інженер-механік (без досвіду) | 14 000 – 20 000 |
Інженер з досвідом 2-3 роки | 20 000 – 30 000 |
Інженер-конструктор / експерт з техніки | 25 000 – 40 000 |
Головний механік підприємства | 35 000 – 50 000+ |
Проєктант механізації | 30 000 – 60 000 |
Оператор верстатів з ЧПК | 18 000 – 50 000 |
Усе про вступ до КНУБА – про спеціальності, навчальні програми, умови вступу, вартість навчання, необхідні документи, пільги, дедлайни і багато іншого – на сайті приймальної комісії.
Поширити це:
- Натисніть щоб поширити через Facebook (Відкривається у новому вікні) Facebook
- Натисніть, щоб поширити у X (Відкривається у новому вікні) X
- Натисніть, щоби поширити на LinkedIn (Відкривається у новому вікні) LinkedIn
- Натисніть щоб поширити через WhatsApp (Відкривається у новому вікні) WhatsApp
- Натисніть щоб поширити через Telegram (Відкривається у новому вікні) Telegram