Наукові школи
Наука – платформа розвитку країни
ХХІ століття прискорило темпи науково-технічного прогресу. І сформувало якісно нову економіку, засновану на знаннях (knowledge-based economy). Це означає, що наукові знання стають важливим фактором, який поряд з працею, капіталом і природними ресурсами забезпечує зростання і конкурентоспроможність економічної системи. До економіки знань традиційно зараховують три основні сфери: дослідження й розробки, освіту і навчання, та інформаційно-комунікаційні технології.
Провідні країни світу сформували інноваційну модель суспільного розвитку, яка базується на інтенсивному продукуванні та використанні нових знань, за рахунок втілення яких в освіті, технологіях, організації виробництва, товарах нині досягається від 70 % до 85 % приросту їхнього ВВП. Для майбутньої економіки України (2020–2030 роки) безальтернативною є переорієнтація на високотехнологічний шлях подальшого розвитку. Отож беззаперечним є факт, що сучасне суспільство загалом та українське зокрема не може ані функціонувати, ані розвиватися без науки та наукових досліджень, високих технологій, а також інноваційної діяльності. А інтелектуальною платформою наукового та інноваційного розвитку країни стають вищі навчальні заклади, які мають потужний науковий і кадровий потенціал для здійснення наукової та науково-технічної діяльності.
НАУКОВІ ШКОЛИ КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БУДІВНИЦТВА І АРХІТЕКТУРИ
Вагомою ознакою процесу розвитку науки були і залишаються наукові школи, адже саме вони найбільше впливають на науковий прогрес. Так склалося історично, що з другої половини ХІХ ст. для науки характерною стає здебільшого колективна діяльність дослідницьких структур, зокрема наукових шкіл. Останні є надзвичайно ефективними формами творчого колективного співробітництва вчених, їх кооперації в процесі наукового пошуку. Адже наукова школа виконує всі функції наукової діяльності: дослідження, їх поширення і підготовка вчених. Традиційно наукові школи створювалися при Університетах. Були відомі наукові школи і в Київському національному університеті будівництва і архітектури.
В умовах стрімкого інноваційного розвитку економіки, в тому числі в галузі будівництва, важливою формою організації колективної наукової праці науково-педагогічних та наукових працівників залишаються наукові школи. Наукова школа — неформальний творчий колектив дослідників різних поколінь, об’єднаних загальною програмою і стилем дослідницької роботи, які діють під керівництвом визнаного лідера. Це об’єднання однодумців, що розробляє життєво важливі для суспільства проблеми, має значні теоретичні і практичні результати, визнані у наукових колах і сфері виробництва.
Наукові школи Київського національного університету будівництва і архітектури – це творчі колективи, сформовані вченими, які працюють в Університеті та проводять наукові дослідження в одному з пріоритетних напрямів науки. Представники наукових шкіл, як правило, досягають значних наукових результатів. Одержані ними дослідження є широко відомими та визнаними в Україні і світі. Історично склалось, що мінімальний цикл, який дає підстави фіксувати наявність наукової школи, як правило, становить три покоління дослідників, а саме: засновник школи – його послідовники – учні послідовників. Наукові школи є головною неформальною структурою науки, і роблять значний внесок у її розвиток.
Поширити це:
- Натисніть щоб поширити через Facebook (Відкривається у новому вікні) Facebook
- Натисніть, щоб поширити у X (Відкривається у новому вікні) X
- Натисніть, щоби поширити на LinkedIn (Відкривається у новому вікні) LinkedIn
- Натисніть щоб поширити через WhatsApp (Відкривається у новому вікні) WhatsApp
- Натисніть щоб поширити через Telegram (Відкривається у новому вікні) Telegram